Kurtág 95 – Szőllősy 100
Kurtág György: Jelek, játékok és üzenetek – 8. Az hit ..., 15. Szókratész búcsúja, 13. In memoriam Blum Tamás, 10. Népdalféle
Baranyai Barnabás (cselló)
Kurtág György: Játékok – részletek
Mizuno Kaisei, Murata Marika, Shimizu Yui (zongora)
Kurtág György: Hét dal, op. 22
Katoh Hiroko (szoprán), Szalai András (cimbalom)
Kurtág György: Szálkák op. 6c
Kovács Mihály (cimbalom)
Kurtág György: A kis csáva, op. 15b
Páljános Anna (pikoló), Szeifert Péter (harsona), Nagy Márton (gitár)
Szőllősy András: A Hundred Bars for Tom Everett
Kozma Christopher (basszusharsona), Hencz Kornél (bongó)
Szőllősy András: Nyugtalan ősz
Csölley Martin (bariton), Alszászy Gábor (zongora)
Szőllősy András: Suoni di tromba
Szalóky Balázs (trombita), Szabó Teréz (zongora)
Szőllősy András: Paesaggio con morti
Király Ádám (zongora)
Száz éve, 1921. február 27-én, az erdélyi Szászvárosban született Szőllősy András, a Bartók és Kodály nevével fémjelzett korszak utáni évtizedek egyik meghatározó zeneszerzője, zenetudósa. A „nagy generáció” rangidős mestere, Ligeti György és Kurtág György pályatársa, s miként két világhírű kollégája, ő is sokat tett azért, hogy a magyar zene Bartókék után is fennmaradt a világtérképen. A fiatal Ligeti úgy szerette és tisztelte, mintha a bátyja lenne: „végtelenül imponált tehetséged s tudásod, mint egy nagyobb testvér hatottál rám. S megnyitottál előttem egy világot, ami nekem elérhetetlennek tűnt, a nyugati kultúrát” – írta 1996-ban, Szőllősy 75. születésnapjára. Ugyanúgy, ahogy Bartók és Kodály életműve fölerősítette a magyar előadó-művészet iránti nemzetközi figyelmet, a modern zene három mesterének: Kurtágnak, Ligetinek és Szőllősynek az életműve is hatalmas lehetőség – és egyben felelősség – napjaink zenészgenerációja számára, legyen szó mesterről vagy tanítványról.