Bach és Itália
Arcangelo Corelli: F-dúr szonáta op. 5, No. 4
Johann Sebastian Bach: a-moll szonáta No. 2, BWV 1003 (részletek)
Antonio Vivaldi: a-moll szonáta csellóra és basso continuóra, RV 44
Johann Sebastian Bach: E-dúr „francia” szvit, BWV 817 (részletek)
Johann Sebastian Bach: d-moll szvit szóló csellóra, BWV 1008 (részletek)
Johann Sebastian Bach: G-dúr szonáta hegedűre és basso continuóra, BWV 1021
- Kalló Zsolt - hegedű
- Baranyay Piroska - barokk cselló
- Fábri Flóra - csembaló
A mai globalizált világban több szakmában is mindennapos dolog az utazás. A zenészek életében egyértelműen a mindennapok szerves részét képezi – sőt, így volt ez már a barokk korban is.
Johann Sebastian Bach kortársaihoz képest (ha pl. Georg Friedrich Händelhez hasonlítjuk) viszonylag keveset utazott, sőt, élete egészében nem járt német nyelvterületen kívül. Mégis, csillapíthatatlan tudásvágyának köszönhetően mesterien sajátította el az akkori Európában uralkodó olasz és francia zenei stílus legfontosabb elemeit. A kor gyakorlatához híven úgy tanult, hogy kottákat másolt – például Antonio Vivaldi darabjait, amelyekből billentyűs átiratokat készített. Ezzel az emulációs folyamattal bővítette lehengerlő kompozíciós eszköztárát és sajátította el az olasz zenei nyelvet anélkül, hogy valaha betette volna a lábát az akkori Itáliába.
A koncerten Bach művei mellett az olasz barokk megkerülhetetlen szerzői, Antonio Vivaldi és Arcangelo Corelli darabjai is megszólalnak.
A koncertre a belépés díjtalan. A helyfoglalás érkezési sorrendben történik.
℗ BMC